Pentru ca am gasit greu cartea “Exercise your mind” scrisa de Alexis Castorri si sunt multi prieteni care m-au rugat sa o imprumut, m-am gandit sa traduc fiecare dintre 36 de exercitii si sa dau mai departe :-).

Alexis Castorri este trainer al mai multor sportivi de perfoermanta, printre care si Simona Halep, iar exercitiile ei pentru minte s-au dovedit utile de cele mai mult ori pentru cei care le practica regulat.

Tehnica ei combina psihologia, automotivatia si yoga in scopul relaxarii mintii, antrenamentului pentru focus, gandirii creative, controlului mintii si dezvoltarii abilitatilor psihice de ascultare si rezolvare a problemelor.

Primele 5 exercitii sunt din categoria warming up si o sa incerc sa traduc unul pe zi, in masura in care am timp.

EXERCITIUL 1 – AJUTA-TI MINTEA SA INTRE IN FORMA

CAND? – 5-10 min. dimineata cand te trezesti

PENTRU CE? – iti incalzesti mintea si o pregatesti pentru o zi plina

POZITIA CORPULUI – Culcat sau intr-o pozitie comfortabila

Step 1 – Numara in ordine descrescatoare de la 100 la 1 cat de repede poti. Daca te incurci mergi mai departe, nu te opri.

Step 2 – Recita alfabetul dand fiecarei litere un cuvant partener: A- albina, B – bloc etc cat de repede poti. Daca te incurci la un cuvant mai mult de 30 de sec, treci mai departe.Daca dupa mai multe dimineti constati ca repeti cuvintele, e ok, nu este un test de vocabular.

Step 3 – Recita cat de repede poti 20 de nume de barbati: 1 – Andrei; 2 – Cornel etc

Step 4 – Recita cat de repede poti 20 de nume de femei: 1 – Andreea; 2 – Daria etc

Step 5 – Recita cat de repede poti 20 de nume de alimente/mancaruri: 1 – Maioneza; 2 – hamburger etc

Step 6 – Alege o litera si recita cat de repede poti 20 de cuvinte care incep cu litera respectiva: 1 – Andrei; 2 – arc; 3 – albina etc

Step 7 – Inchide ochii si numara pana la 20, apoi deschide-i. Felicitari, mintea ta este incalzita si pregatita pentru o zi noua!

Nota; Dupa o perioada se poate sa te plictisesti si ai voie sa alegi alte categorii de cuvinte (de ex: 20 de lucruri pe care le am de cumparat astazi de la supermarket) , dar ai grija sa le stabilesti inainte de a incepe pentru ca este foarte important ca exercitiul sa aiba cursivitate.