invatarea prin joaca

  • Cand copiii se joaca, interesul lor este indrumat de propriul instinct. Ei sunt determinati sa rezolve problemele care formeaza mediul lor inconjurator, fizic si social.
  • Cand copiii se joaca, ei experimenteaza posibilitatea de a deveni mai flexibili in gandirea lor si in rezolvarea problemei. Procesul acesta este mult mai important decat rezultatul pe care il obtin.
  • Cand copiii se joaca, ceea ce fac sau creeaza, de multe ori, exprima ceva diferit. Ei reprezinta experientele lor in simboluri. Jucandu-se in acest fel, incep sa gandeasca abstract.

  • Cand copiii se joaca, vorbesc mai mult. Ei folosesc cuvinte multe si vorbesc pentru o perioada de timp mai lunga decat in alte situatii
  • Cand copiii se joaca cu obiecte, ei descopera la ce pot fi folosite acestea. Ei invata proprietatile obiectelor si inteleg mai bine folosinta lor in mediul inconjurator.
  • Cand copiii se joaca, ei sunt devotati activitatii. Atentia lor nu poate fi schimbata usor.

Adultii recunosc ca jocul este esential pentru dezvoltarea copilului. Este necesar precum odihna si mancarea.

Cei care au scris „declaratia drepturilor copilului” pentru natiunile unite au cuprins dreptul la joaca paralel cu drepturile la nutritie sanatoasa, la adapost, ajutor medical si educatie.

Materialele si echipamentul sunt importante, insa ele nu trebuie sa fie prea complicate. Cel mai important lucru este acela ca educatoarele, parintii si profesorii de orice fel sa incurajeze jocul copilului fara ca acesta sa fie complicat.

Jocul insa nu este suficient, adultii trebuie sa creeze conditii pentru ca fiecare copil sa invete din propriile sale actiuni, activitati si observatii. Trebuie, de asemenea, sa li se vorbeasca despre caracterul oamenilor si lucrurile care ii inconjoara. Ei trebuie sa fie incurajati pentru a invata cat mai mult. Prin joaca, copiii ajung sa inteleaga realitatea si isi creeaza noi feluri de a o aborda.