snitele

 

Deliciosul șnițel, azi arhicunoscut și savurat ca fiind autentic vienez, șnițelul, ca atâtea alte produse consumate de cosmopolita capitală, își pierde originile în negura timpului, pe întinsele ținuturi ale monarhiei austriece.

Sunt chiar voci care spun că mareșalul Radetzky a adus rețeta cu el, ca suvenir din Milano, de unde a fost alungat la 1848.
Cert este că preparatul s-a bucurat de succes și a fost adoptat cu entuziasm de austrieci . Deja la 1900 se vorbea despre el ca despre ” șnițel vienez”. Ca orice alt preparat iubit, șnițelul este un clasic, dar fiecare îl reinterpretează, fie că e “chef” renumit,  fie că e gospodină (pricepută sau mai puțin pricepută) la ea acasă.

Cum se prepară simplu un șnițel de curcan vezi în continuare:
Pieptul de curcan feliat se bate, indicat este să pui o folie alimentară pe el înainte pentru a nu se împrăștia. După se adaugă sare și opțional piper.
Avem nevoie de un recipient în care punem făină, încă unul pentru ouă bătute și un al treilea cu pesmet.
După ce tăvălim bucata de curcan prin cele trei recipiente, în ordinea menționată mai sus, o punem într-o tigaie cu ulei încins. Se repetă operațiunea până la terminarea bucăților de curcan. ET VOILÀ! Parcă și simțim istoria cum se plimbă pe limba noastră!  

La prima vedere toate ingredientele sunt inofensive dar dacă ne uităm mai atent, parcă uleiul încins nu este tocmai ce ne dorim pentru o dietă sănătoasă.
De ce?
Uleiul încins este un adevărat dușman pentru alimente deoarece elimină substanțe cancerigene. Prăjirea este una dintre cele mai folosite metode de preparare a diverselor alimente dar din păcate și una dintre cele mai periculoase pentru organism. Prăjirea devine periculoasă datorită faptului ca produce o serie de substanțe cu potențial cancerigen, de tipul acrilamidei, și glicidamidei.
Acrilamidă este o substanță foarte toxică, al cărei consum este acceptat de Organizația Mondială a Sănătății doar în cantități foarte mici, de nivelul microgramelor. Din păcate, alimentația omului modern, mai ales a celui care preferă meniul de tip fast-food, depășește de aproape zece ori doza admisă a acestei substanțe. Acrilamidă contribuie la creșterea cantității radicalilor liberi și la distrugerea ADN-ului.
Glicidamida este considerată tot o substanță cancerigenă, care se eliberează prin prăjirea alimentelor, mai ales atunci când se depășește pragul de temperatură admis. Studiile recente arată că atunci când uleiul folosit la prăjire depășește temperatura de 120 grade Celsius, devine deosebit de nociv.
Recomandarea cea mai bună ar fi aceea de a renunța la prăjeli și de a găsi alte modalități de a prepara alimentele.

Deci cum facem șnițelele?
Pregătirea cărnii este la fel ca în cazul prăjirii doar că tigaia este înlocuită cu o tavă pe care este pusă foaie de copt unsă cu puțin ulei. Se pune carnea pe tavă iar apoi se unge cu încă puțin ulei.
O băgam la cuptor iar rezultatul este foarte apropiat de clasicul șnițel prăjit.

Nu e așa că pentru o viață sănătoasă nu trebuie să renunțăm la nimic ci doar să reinterpretăm?!

 

SURSA: www.sanatate.unica.ro

www.retete-mancare.com